Garanţia produselor

Toate produsele comercializate pe platforma Didactopia de către Evertoys® SRL beneficiază de garanţia de conformitate de 12 luni. Excepţie fac produse consumabile. (Spre exemplu, dar fără a ne limita la acestea: materiale consumabile bricolaj, plastiline, adezivi, nisip kinetic, carioci). În multe cazuri aceste produse au o indicaţie de termen de valabilitate după deschidere pe ambalajul individual sigilat.

Acolo unde exsită garanţii extinse ale producătorilor sau din partea noastră, acest lucru va fi menţionat explicit pe pagina produsului.

Returnarea produselor

Situaţii în care livrarea returului este gratuită (Returnare produse neconforme):

  • Produsul este neconform, are defecte de funcţionare sau l-am livrat incomplet. În acest caz, notificarea este necesară în primele 48h de la recepţionarea produsului.
  • Produsul livrat nu corespunde specificatiilor din site. Puteţi solicita returnarea acestuia pentru înlocuire sau rambursarea integrală a preţului achitat.
  • Produs in colet deteriorat. Pentru produsele ale caror colete prezinta deteriorari vizibile şi semnificative la primirea prin curier, va recomandam sa refuzati receptia lor. Pentru dovezi, coletul poate fi fotografiat si se poate intocmi un proces verbal impreuna cu reprezentantul firmei de curierat in care sa fie mentionata starea coletului din momentul livrarii. Riscul de pierdere sau de deteriorare a produselor va este transferat integral in momentul in care intrati in posesia fizica a produsului. Orice reclamatie ulterioara nu va fi luata in considerare.
  • V-am livrat produsul greşit.

 

Situaţii în care livrarea returului se face pe cheltuiala clienţilor  (Renunţare la cumpărare):

Conform O.U.G. 34/2014, pentru produsele achiziţionate online, telefonic sau prin corespondenţă dreptul de returnare se aplică doar persoanele fizice.

Ai dreptul sa ne notifici via email sau telefon că renunţi la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului.

Returnarea produselor în cazul renunţării la cumpărare fără invocarea unui motiv se va face în general pe cheltuiala clientului.

  • Procedura de returnare :
    • după notificarea via email sau telefon trimisă către noi, clienţii vor pregăti produsele pentru retur în ambalajul lor original prin reaşezare într-un ambalajul de protecţie la livrare (cutie carton sau pungă de plastic).
    • ATENŢIE: Nu trimiteţi la retur produse în ambalajul original neplasate în cutii sau pungi de protecţie. Se vor deteriora semnificativ şi nu le vom accepta la retur.
      • Pentru simplitate, dacă doriţi, Didactopia poate programa un curier pentru preluare (cost logistic fix de 29,- Lei, sumă care se va substrage din valoarea finală rambursată)
        sau
      • puteţi opta să trimiteţi personal prin curier produsul returnat (Acceptăm DOAR retururi prin curieri door-to-door, EXCLUS Poşta Română)
    • După recepţia produsului în bună stare la noi, în maxim 7 zile lucrătoare vom iniţia rambursarea sumei aferente returului, fie integrală sau diminuată în funcţie de starea produsului şi, dacă e cazul, cu costul transportului). De obicei ne mişcăm mult mai repede, 2 – 3 zile.
    • În cazul plăţii prin ramburs sau transfer bancar, rambursarea se va face în contul comunicat neechivoc de cumpărător; în cazul plăţii prin card, rambursarea se va face direct pe cardul cu care s-a făcut iniţial plata.

 

Nu se acceptă la returnare produsele:

  • produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, fisuri, şocuri, urme de folosire şi/sau interventii neautorizate etc. În general produse pe care le-aţi primit, le-aţi utilizat lăsând urme evidente de utilizare şi decideţi totuşi să le returnaţi, chiar dacă sunt conforme şi fără defecte. Ele nu mai pot fi aduse la starea de nou a produsului şi nu vor fi acceptate la retur.
  • dispozitivele medicale (de ex. termometre) si accesoriilor acestora nu sunt sub incidenţa acestei ordonante (art 3, alin 3, lit b) si nu pot fi returnate, din motive de protecţie a sănătăţii.
  • consumabile, de exemplu hârtie, cartoane, adezivi, carioci, benzi de ţesut etc. În general produsele consumabile şi seturile pentru bricolaj, dacă aceste produse individuale au fost desigilate.
  • dacă produsul principal conţine în interior pungi sigilate sau ambalaje din plastic sudat sau similar: pentru a putea fi returnate aceste ambalaje nu trebuie să fie desigilate / rupte. Exemplu: seturile LEGO conţin în interior pungi sigilate cu piesele individuale. Decizia de returnare trebuie transmisă ÎNAINTE să desigilaţi aceste pungi interioare.

 

Situaţiile în care valoare produselor returnate va fi diminuată:

Context:

  • În cazul vânzărilor online, cumparatorul nu are posibilitatea de a verifica bunurile înainte de încheierea contractului, prin urmare, acesta are dreptul de a se retrage din contract.
  • Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, cumpărătorul poate să le manipuleze și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin fizic real. (De ex. într-un magazin real nu veţi putea desigila pungile dintr-o cutie Playmobil, să vedeţi dacă piesele se potrivesc şi nici nu veţi putea asambla un kit de bricolaj să vedeţi dacă vi se pare ok rezultatul. La fel pentru verificarea produselor outdoor: în magazin veţi atinge bicicleta, maşinuţa, mingea sau accesoriile de drumeţie doar înăuntru, nu vi se va permite scoaterea lor afară)

Din aceste motive:

  • Cumparatorul este responsabil pentru diminuarea valorii bunurilor care rezultă din manipulări altele decât cele strict necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării bunurilor.
  • In cazul in care cumparatorul își exercită dreptul de retragere după ce a utilizat bunurile într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a acestora, cumpărătorul este responsabil pentru diminuarea valorii bunurilor.
  • Bunurile returnate ce prezinta urme de uzură (pete, zgârieturi, îndoituri, fisuri, urme de utilizare outdoor etc.) se acceptă retur numai dupa aducerea lor la conformitate, implicand costurile de igienizare, cosmetizare, reparare, înlocuire a eventualelor piese deteriorate și aducere la o formă comercială în vederea vânzării ca produs Resigilat.
  • Valoarea finală se stabilește în funcție de valoarea pieselor ce trebuie înlocuite și a efortului de recondiționare.

Prin urmare: din preţul total al produsului returnat, vom retine o suma de bani ce reprezinta diminuarea valorii Bunului in proportie de 10% până la 100% din valoarea initiala a Bunului, dupa caz (vezi mai jos exemple). In cazul in care produsul este deteriorat in asa masura incat el nu mai poate fi adus la conformitate, acesta va fi refuzat.

  • 0% = fără uzură, produsul a răams în ambalajul original, nedeschis, neafectat, fără vreo urmă de manevrare / deschidere.
  • 10% = uzură minoră, ambalajul original e neafectat şi se poate resigila, produsul poate fi reintrodus rapid în circuitul de vânzare.
  • 100% = uzură majoră, deteriorări care duc la devalorizare semnificativă şi/sau defectarea produsului; ambalaj original distrus, rupt, lipit cu etichetă, inutilizabil; produsul intră la reciclare, nu poate fi revândut sub nici o formă.

Rambursarea integrala a sumelor primite ca plata, inclusiv costurile livrării (exceptand situatia in care consumatorul a ales in mod explicit un alt tip de livrare decat livrarea standard), se va face folosind aceleasi modalitati de plată rezonabil aplicabile (de ex. in cazul platii prin transfer bancar sau numerar la livrare, rambursarea se va face prin transfer in cont bancar transmis neechivoc de cumpărător). Indeplinirea obligatiei de rambursare se face face in termen de 7 zile de la receptionarea produselor.